söndag 25 mars 2012

Ett steg framåt

Äntligen läser jag Knausgårds fjärde och jag gör det på en bänk utanför huset, med svala (okej, iskalla) vindar i ryggen och sporadisk sol på kinderna. Jag bestämmer mig tidigt på morgonen för att åka till stan och gå som en galning - inte i affärer, men mellan hus och i parker och på två timmar hinner jag med Vasaparken, Vanadislunden, Humlegården, Tegnérlunden och den där parken nedanför SöS, som jag inte kan namnet på.

Sen blir jag besatt av att hitta en klänning från Indiska i rätt storlek, men den finns inte i Ringen, den finns inte i Globen, den finns inte i Gallerian (men Indiska finns i Gallerian nu upptäcker jag när jag går in på Pocket Shop och undrar vart böckerna tagit vägen), den finns inte i Gamla stan. Den finns på Drottninggatan, men i fel storlek.

Från Globen kommer jag på att jag ska åka tunnelbana till Högdalen för att köpa kuddar på Jysk och tunnelbanan kommer efter 1 minut och allt är så effektivt och bra tills jag kommer till Jysk, som inte har öppet på söndagar. Då åker jag till Farsta istället, där jag bor, och sätter mig på den där bänken igen och fortsätter med Kampen, men försöker läsa långsamt för det är så långt till femman kommer.

Lina ringer och vi åker till Willys och sen är jag hungrigast i världen och äter omelett och sen blir klockan plötsligt sovdags, och måndag igen. Jag vet inte hur det gick till.

1 kommentar:

  1. Hurra! Du finns! Jag har länge undrat vart du tog vägen, så den här bloggen gjorde mig väldigt glad. =)

    SvaraRadera