söndag 18 mars 2012

Men jag tycker ju om brunt gräs

Efter att ha läst om Amsterdam i dagens tidning. Efter att ha slösurfat på Norwegians hemsida i jakt på ultrasupermegabilliga biljetter någonstans. Efter att ha läst Uppsala universitets kurskatalog från pärm till pärm. Efter att ha tömt skorna på kanske ett kilo grus och därefter dragit på mig stövlarna igen.

Efter att ha kikat in i de nybyggda lägenheterna två hus bort. Efter att ha bestämt mig för femton olika maträtter inne på hemköp och sedan bestämt mig för ingen av dem. Efter att ha öppnat översta byrålådan och bara nappat åt mig översta tröjan. Efter att ha glömt att köpa ny tvålpump för vilken gång i ordningen.

Efter allt det tänkt på orden om att gräset ju inte är grönare på andra sidan. Att pommes frites inte kommer smaka gott i min mun var jag än bor, var jag än jobbar, vilka kläder jag än har på mig, vilka vägar jag än väljer på mina promenader.

Inte fan bryr jag mig om grönt gräs.

1 kommentar:

  1. Fast gräset kan vara grönare på andra sidan.

    SvaraRadera