söndag 22 juli 2012

Tacktal

Drygt halva semestern har gått. Eftersom jag skriver nya anställningsavtal stup i kvarten får jag av någon anledning abnormt stor lön i juni och ingen i juli. Då får jag för mig att jag måste spara alla pengar och sen ge mig själv existensminimumlön, eller lite mindre, för att se om det går. Och det gör det ju. Nu fick jag 5000 i julilön och efter betalade lån, hyror, telefoner, el, böcker, tidningar, sl-kort osv har jag ändå 6000 till övriga förnödenheter.

Jag lever verkligen inte snålt. Jag har verkligen inte hög lön. Jag unnar mig verkligen det jag vill ha. Jag förstår verkligen inte vad människor lägger pengar på. Men jag har ju förstås ingen bil, det kan ju vara det.

Under den första semesterhalvan har jag:

  • bakat god paj till midsommar
  • sett tre filmer på bio: Mörkt vatten (bra), Cockpit (fantastisk) och Moonrise Kingdom (intressant)
  • ätit sushi
  • varit i Piteå
  • varit på Fjäderholmarna med Lina. Jag åt en god kanelbulleskorpa och Lina åt en äcklig glass. 
  • gått väldigt långa och många promenader och lyssnat på Gideons ring (bra), Kråkflickan (väldigt bra), Hungerelden (bra), Pythians anvisningar (bra), Mercurium (bra), I stundens hetta (bra), samt några sommarpratare. 
  • varit på bröllop
  • sett färdigt alla säsonger av Lost och tyckte inte, tvärtemot resten av Sveriges befolkning, att den spårade ur i slutet. Kanske för att vi såg samtliga 100 avsnitt på ungefär tre månader. 
  • läst väldigt många böcker. Väldigt många. Vågar nog inte räkna.
  • varit i Västerås och tittat på mina gamla bostäder och bänken där jag träffade Johan
  • ätit godis och jordgubbar varenda dag
  • dammsugit alla böcker i alla bokhyllor
  • bakat bröd och kokat krusbärskräm
Tack så mycket sommaren, som varit alldeles lagom varm och solig, och gjort ovanstående möjligt. Tack, tack, bry dig inte om vad de andra säger om brist på bikiniväder och liknande - du har gjort ett fantastiskt jobb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar