söndag 26 februari 2012

Dag 4 - För tio år sedan

När jag fyllde 20 kom Anna ner från tionde våningen till femte, där jag bodde. Hon hade en tårta gjord av ett värmeljus omringat av mitt dåvarande favoritgodis - stora chokladöverdragna marsipanklumpar. Jag vet inte säkert, men jag antar att vi åt någon form av middag på hennes eller mitt golv senare på dagen. Vi gjorde ofta det på den tiden. Vårt halvår i studentkorridor föranledde både en och annan innovativ middag, alla fullt möjliga att tillreda med hjälp av vattenkokare. Jag säger inget mer om det, men vi var verkligen inte ämnade för korridorliv.

Terminen jag fyllde 20 var min första universitetstermin. Jag läste engelska och pluggade som en galning. Jag skrev och jag skrev, sida upp och sida ner och jag läste oavbrutet. Malin föddes och jag var stolt som en tupp där jag bar om kring på henne i Badhusparken när värmen började komma. Mitt hår var superkort och jag vägrade köpa nya glasögon för det fanns inga som såg exakt ut som mina gamla. Det skulle dröja 7 år innan jag var mogen för den förändringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar