onsdag 19 december 2012

Allt känns så länge sen

Jag packar. Först tänker jag vad jag ska packa. Hämtar väskan i förrådet. Tar fram allt som ska packas ner. Lägger det på sängen. Tänker lite till. Packar ner allt. Konstaterar att det är mycket plats över i min stora väska. Vägrar att enbart ha liten väska som handbagage, eftersom jag blir galen på alla som har väskor som handbagage och proppar igen mittgången. Sen har jag packat klart. Det tar en kvart eller så när jag ska åka hem. Jag har ganska mycket saker där, som jag därför slipper packa ner. Till exempel trosor och en hårtork. Mammas mobilladdare passar till min mobil också. Det blir alltså mycket plats över i min väska.

Mitt plan ska gå 8.00. Från Arlanda. Jag ska sova hos Johan, för därifrån tar det bara 16 minuter till Arlanda. I sommarväglag och med lagom många passagerare. Något säger mig att två dagar före julafton inte har sommarväglag och lagom många passagerare.

Jag har gjort det här så många gånger förr. Allt känns så länge sen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar